May 17, 2022
Pole kahtlust, et internetikasiinod ja kihlvemissaidid on olnud viimase kümnendi kõige kiiremini kasvavate veebiturgude hulgas. Värskeima statistika kohaselt on ülemaailmne online-hasartmängude turg 2023. aastal väärt enam kui 92,9 miljardit USA dollarit.
Interneti-hasartmängude mugavus on loomulikult selle valdkonna eksponentsiaalse kasvu peamine tõukejõud. Kuid peale selle, et mängijad saavad mugavalt oma diivanil mängida, on online-hasartmängude tööstuse kasvule kaasa aidanud ka mitmed muud tegurid. Tehnoloogilised edusammud ja pandeemia on mänginud suurt rolli.
Tehnoloogia on olnud online-hasartmängude tööstuse keskmes. Tänapäeval investeerivad online-hasartmängufirmad kasutajakogemuse parandamiseks palju tehnoloogiasse. Eksperdid ütlevad, et digitaalsed ettevõtted, sealhulgas hasartmängusaidid, püüavad kogemusi suurendada ja tegevusmudeleid optimeerida, suunates 2024. aastaks 70% oma kulutustest tehnoloogiale.
Kolm kõige põhilisemat tehnoloogiat, mis online-hasartmängutööstust kujundavad, on tehisintellekt (AI), virtuaalreaalsus (VR) ja liitreaalsus (AR).
Tehisintellekt mängib võrguhasartmängutööstuses keskset rolli. See on paljudel juhtudel hindamatu lisand.
Esimene on Vastutustundlik hasartmäng. Operaatorid kasutavad tehisintellekti, et tuvastada probleemsed mängurid, et võtta vajalikke meetmeid, et aidata neil sundkäitumist juhtida. Tehisintellektiga on võimalik pidevalt skannida peamisi hasartmängude andmepunkte, tuues üle mängijate demograafilised, käitumis- ja tehinguandmed profiilimängijatele, kes võivad hasartmängudest huvitatud olla.
Lisaks vastutustundlikele hasartmängudele mängib tehisintellekt tohutut rolli, võimaldades operaatoritel pakkuda mängijatele sügavamat isikupärastamist. Tänapäeval on eriti online kasiinod uued kasiinod, pakuvad reaalajas elavat ja sügavalt isikupärastatud sisu. Samuti pakub see mängijatele neile meeldivaid mänge ja realistlikku inimlikku tuge.
AI võimaldab operaatoritel ka aktiivselt hallata kliendi elutsüklit, hallata rahavoogusid tõhusamalt ja tõhustada pettuste tuvastamise jõupingutusi.
Teisest küljest on virtuaalreaalsus ja liitreaalsus kliendikogemuse parandamisel esirinnas. Kuigi virtuaalreaalsus ja liitreaalsus võivad kõlada sarnaselt, on need kaks erinevat tehnoloogiat, kuid nende kõigi eesmärk on pakkuda mängijatele autentset kasiinokogemust. Kaks tehnoloogiat on suunatud peamiselt põlvkonna X, Y ja Z mängijatele.
Kuigi VR tuli enne AR-i, kujundab see viimane kahtlemata online-hasartmängude tööstust, kuna see on mängijakeskne tehnoloogia, mis lisab virtuaalseid objekte, näiteks kasiinolaudu, reaalsesse maailma. Lisaks parema kogemuse pakkumisele ei vaja mängijad lisaseadmeid, nagu VR-i puhul.
Kuigi pandeemia üle ei naerata, on see online-hasartmängutööstusele varjatud õnnistuseks olnud. Uuringud on näidanud, et online-hasartmängijad mängisid pärast pandeemiat kuus korda tõenäolisemalt hasartmänge kui enne pandeemia algust.
Mängijate arvu tõusu võib seostada sulgemiste ja kaugtööga. Kõik olid kodus, internetti kleebitud. Teisest küljest olid operaatorid hõivatud turundusele keskendumisega.
Sügavalt juurdunud Eesti digirevolutsiooni ja mängukirglikkusega on Erik Eesti-kesksete online-kasiino juhendite taga olev pioneeri. Tema töö sujuvalt põimib kohalikku võlu rahvusvaheliste mängustandarditega, võites mängijate usaldust.